Mały prezent od Japan Racing Association

Dziś krótka notka z okazji wesołego wydarzenia.

Prawie dwa miesiące temu odbyło się japońskie Derby w Tokio. Z tej okazji, tutejszy związek wyścigów konnych zorganizował loterię. Praktyka ta jest tutaj bardzo popularna i to nie tylko z okazji Derby. Loterie z nagrodami organizuje się również z okazji innych ważniejszych gonitw w sezonie.

Na obecną chwilę wyścigi konne, to chyba najpopularniejszy sport wśród Japończyków. Najpopularniejszy sport do oglądania oczywiście. Japończycy chociaż lata świetności gospodarczej mają już za sobą, bardzo chętnie wydają swoje ostatnie pieniądze na zakłady i jest to zrozumiałe – jeśli szczęście dopisze, można się na tym dorobić prawdziwej fortuny! Mi samej udało się kilka razy trafić niezłe sumki, ale do fortuny wciąż daleko :p.

Wracając do tematu! Postanowiłam wziąć udział w owej loterii i choć nie trafiłam telewizora czy tabletu, to i tak się cieszę. Trafiła mi się najniższa ze wszystkich nagród z puli – karta pamiątkowa ze zdjęciem zwycięskiego konia Contrail (syna słynnego Deep Inpact). Karta ta jest kartą upominkową o wartości 500 jenów (ok. 18 zł). Co więcej, tym razem dołączona została do niej też naklejka, z której bardzo się cieszę.

Całość prezentuje się tak:

tekturowa koperta (?)
karta
naklejka

Kartę oczywiście zostawię sobie na pamiątkę. Contrail, to bardzo silny koń, który jak do tej pory nie przegrał żadnej swojej gonitwy (a biegł już pięć razy). Bardzo możliwe, że będzie to kolejna japońska legenda, którą w dodatku dane mi było zobaczyć na żywo. Napiszę o tym i o Contrail więcej w innym wpisie. Do następnego!

Dodaj komentarz