3latek Efforia zwycięzcą Arima Kinen 2021

Pochłonęły mnie zupełnie przygotowania do świąt i same święta i nie miałam siły napisać nic na blogu. Nie oznacza to oczywiście, że nie śledziłam japońskich wyścigów! Koniec roku to przecież jeden z najbardziej ekscytujących momentów w sezonie, czyli Arima Kinen – wyścig G1 na 2500 metrów na trawie, dla koni 3letnich lub starszych, który rozgrywany jest co roku pod koniec grudnia na torze Nakayama. W gonitwie startują konie z najwyższej półki, więc jest na co popatrzeć. Co więcej, jest to wyścig bijący rekordy jeśli chodzi o utarg z zakładów. W tym roku, sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie (105%), w porównaniu do roku zeszłego i wyniosła w przybliżeniu: 1 752 770 000 złotych… Co roku nie mogę uwierzyć w te zawrotne kwoty!

Wyniki już pewnie wszyscy znają, ale napiszę po krótce. Zwyciężył 3letni ogier Efforia (Epiphaneia, Katies Heart po Heart’s Cry), którego od początku kariery dosiada młody dżokej Takeshi Yokoyama. Z uwagi na moją długą nieobecność na blogu, ominęły tego ogierka notki wychwalające jego osiągnięcia, a osiągnął sporo. Razem ze zwycięstwem w Arima Kinen, ma na koncie już 6 zwycięstw na 7 startów, w tym 3 zwycięstwa w G1. Jego jedyne drugie miejsce, to Derby. W roku 2022 na pewno możemy liczyć na kolejne sukcesy.

Drugie miejsce w Arima Kinen zajął dzielny 4latek – Deep Bond (Kizuna, Zephyranthes po King Halo), którego występy mogliśmy podziwiać w tym roku również we Francji. Osobiście myślałam, że po bardzo wymagających wyścigach w Europie, nie będzie miał dość sił do walki w Arima Kinen, ale zaskoczył mnie bardzo i udowodnił, że na wiele go stać.

Trzecie miejsce należało do zwyciężczyni Arima Kinen z roku 2020 – wspaniałej 5ciolatki Chrono Genesis (Bago, Chronologist po Kurofune), które nie zniosła wyścigów europejskich aż tak dobrze jak Deep Bond i zajęła gorsze miejsce niż się tego spodziewano. Był to dla klaczy jednocześnie ostatni wynik w karierze, a wieczorem tego samego dnia, odbyła się jej impreza pożegnalna. Miała świetną karierę i zasługuje na odpoczynek!

Osobiście, nie spodziewałam się na podium Deep Bond, więc przegrałam zakład ;). Bawiłam się jednak świetnie, bo Arima Kinen ma swój specyficzny klimat i lekką ręką kupuje się więcej niż zwykle he he.

Jutro wyjątkowo nie-weekendowo, ostatni dzień wyścigów w sezonie i w roku 2021! Najwięcej emocji wzbudza Hopeful Stakes – G1 dla 2latków. Kupuję zakład 7-12.

Do zobaczenia w kolejnej notce!

Dodaj komentarz